Vad gäller vid inflytt?

När du hämtar ut dina nycklar ska du tillsammans med hyresavtalet ta med kvitto på att första hyran är inbetald.

Har du klagomål på städningen, trasiga lampor med mera i den lägenhet du flyttar in i ska du omgående kontakta Kundcenter-uthyrningen.

I samband med att du hämtar ut nycklarna i receptionen så kan du få ett tillfälligt tillstånd för att parkera som gäller vid in- och utflyttning.

Kom ihåg att avsluta ditt förra el-abonnemang. Anmäl även att du flyttar till den leverantör du valt för telefon, internet och tv.

När du flyttar ska du göra en flyttanmälan till Skatteverket (www.skatteverket.se/flytta) så att du får rätt folkbokföringsadress. Gör din anmälan i förväg eller senast en vecka efter flytten. Skatteverket sprider din nya adress till många myndigheter och företag.  Vill du ha eftersändning av din post får du beställa det hos Svensk adressändring (www.adressandring.se).

Du som bor i en lägenhet ska vara folkbokförd på lägenheten. Lägenhetsnumret är en del av din adress och består av fyra siffror som visar på vilken våning och var på våningen lägenheten finns. Du kan hitta lägenhetsnumret i husets entré, på din ytterdörr, på ditt postfack eller i ditt kontrakt.

Du som är inneboende eller hyr lägenhet i andra hand ska inte ange c/o i din flyttanmälan. Du ska se till att ditt namn finns på dörren och på postboxen i entrén om det finns en sådan.

Autogiro är ett bekvämt sätt att betala hyran utan att behöva bevaka förfallodagar och köa på post eller bank. Du kan lita på att Din hyra alltid betalas i tid - även när Du är bortrest. Autogiro är en service som inte kostar Dig något extra. Det enda villkor är att Du måste se till att det finns pengar på Ditt konto när betalningen ska göras.

Kontakta oss på Kustbostäder så skickar vi blankett för ansökan om betalning via autogiro. Hyresbetalningen görs sista vardagen i månaden.

Du kan även skriva ut en blankett här. Läs noga igenom villkorstexten. Fyll i anmälningsblanketten och underteckna. Vik blanketten på mitten, tejpa ihop och posta den. Vi bjuder på portot. Du kan även lämna in den i Receptionen på Sjögatan 28. När autogirot är registrerat och klart får du det bekräftat genom att inbetalningskortet på hyresavin är makulerat.

Om du har frågor om hyra och autogiro kontakta ekonomiavdelningen på  telefon 0155-388 07.

Alla våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Saknas brandvarnare kontakta kundcenter-felanmälan på telefonnummer 0155-388 50 så får du en brandvarnare monterad av oss. Kom ihåg att prova brandvarnaren med jämna mellanrum. Våra brandvarnare har 10 års batteri och dessa ska inte bytas. Efter 10 år är hela brandvarnaren förbrukad och byts ut. Brandvarnaren ger ifrån sig korta ljudstötar när batteriet är på väg att ta slut. Kom ihåg att brandvarnaren är en billig livförsäkring. Anmäl därför fel på brandvarnaren omedelbart till Kundcenter-felanmälan.

Sidansvarig Kundcenter 

Kontakta oss

Kustbostäder
Besöksadress
Sjögatan 28
613 81 Oxelösund

Öppettider Uthyrning

Telefontid
Måndag-torsdag 9.00–12.00

Besökstid
Måndag 13.00–16.30
Tisdag, Torsdag 13.00–14.30

Fredag
Stängt

Lunchstängt
12.00-13.00

Kontakta Uthyrning
Telefon 0155-388 50, knappval 2

uthyrningen@remove-this.oxelosund.remove-this.se