Tvättstugan

Den gemensamma tvättstugan används av många och alla har tillsammans ansvar för att hålla den städad. Lämna den därför alltid ren och fräsch och anmäl direkt till felanmälan om något inte fungerar som det ska i tvättstugan.

Vissa av våra bostadsområden har digitala tvättstugor. Information om hur de fungerar och vilka områden som har digitala tvättstugor.

För övriga tvättstugor gäller följande:

  • För att tvättstugan ska fungera så effektivt som möjligt har dagen delats in i tvättpass. Tiderna hittar du på bokningstavlan vid tvättstugan.
  • På bokningstavlan ska var och en boka tid genom att montera tvättmarkeringscylindern för den dag och tid som önskas.
  • Efter avslutad tvättperiod tar du bort din markeringscylinder.
  • Har tvättning inte påbörjats inom en timme efter bokad tid har annan hyresgäst rätt att överta kvarvarande tid på perioden. Detta gäller inte hus med digital bokningstavla eftersom dörren är låst under hela din tvättperiod.
  • Mangelrum får användas perioden efter tvättperioden och torkrum/torkskåp/torktumlare får användas max 1 timme efter ordinarie tvättid, om inte hyresgäster kommer överens om annat.
  • Tvättstuga, tork-/mangelrum samt eventuellt andra tillhörande rum ska noga rengöras efter avslutad tvättning. Detta gäller även tvättmaskiner och tumlare med tillhörande fack och filter.
  • Eventuella fel ska omedelbart anmälas till Kundcenter - Felanmälan på telefon 0155-388 50. Saknas utrustning eller liknande ska även detta anmälas på samma nummer.

Sidan uppdaterad:

Denna webbplats använder cookies. Genom att fortsätta att surfa på denna webbplats samtycker du till vår användning av cookies. Ta reda på mer genom att läsa vår sekretesspolicy.

Läs mer