Felanmälan
Vi hjälper dig om något som tillhör lägenheten går sönder. Det ingår i din hyra. Men det finns också fel eller skador som du själv ansvarar för att åtgärda.
Du kan göra en felanmälan via webben, via telefon eller vid akuta fel efter kontorstid direkt till Securitas
- Akut felanmälan
- Felanmälan för lägenhet via hemsidan- ej akuta felanmälaningar
- Felanmälan via telefon 0155-388 50 även akuta fel under kontorstid
- Akuta felanmälningar efter kontorstid- kontakta Securtias på telefon 010-470 57 84
- Felanmälan för fastigheten och yttre miljö via hemsidan-ej akuta felanmälningar
När du kontaktar oss ska du uppge
- din adress
- ditt lägenhetsnummer
- ett telefonnummer som vi kan kontakta dig på
- felet på ett sakligt och tydligt sätt
- om vi får gå in med huvudnyckel
- om du har hemlarm
- om du har husdjur
Hur lång tid det tar innan du får hjälp med felet avgörs av hur allvarligt vi anser att felet är och hur många andra ärenden som vi har att hantera för tillfället.
De allra flesta åtgärder gör vår egen personal, men det förekommar även att vi anlitar entreprenörer.
Vår personal och de entreprenörer vi anlitar legitimerar sig alltid när de kommer för att utföra en felanmälan i din bostad.
Alla våra lägenheter är utrustade med brandvarnare. Saknas brandvarnare kontakta Kundcenter på telefonnummer 0155-388 50 så får du en brandvarnare monterad utan kostnad av oss.
Saker du ansvarar för själv som hyresgäst och som inte ingår i en felanmälan
Byta glödlampor, lysrör och glimtändare
Byta proppar i elskåp
Sidan uppdaterad: